Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Δημόσια ή ιδιωτική παιδική....στάθμευση;

Ήρθε η στιγμή που ως νεόκοπος γονιός, βγήκα στη γύρα να ρωτήσω σε νηπιαγωγεία και παιδικούς σταθμούς για το που πρέπει να στείλω τον μεγάλο μου γιο.
Ξεκίνησα απ το δημόσιο νηπιαγωγείο της γειτονιάς. Συνάντησα μια χαμογελαστή νηπιαγωγό που, αν μη τι άλλο, δεν φαινόταν δυστυχισμένη με την δουλειά της. Μιλήσαμε για τις λεπτομέρειες, που εξήγησε ότι τα προνήπια τα παίρνουν με κλήρωση, λόγω μεγάλης ζήτησης - δυστυχώς. Δεν προσπάθησε να μου διαφημίσει τις υπηρεσίες που προσφέρει το σχολείο - δεν θα χρειαστεί  άλλωστε ποτέ να αναπτύξουμε πελατειακή σχέση - αλλά με καθησύχασε ότι όλα θα πάνε καλά. Ένιωσα μια ασφάλεια απ την συμπεριφορά της . Και μια ζεστασιά στον χώρο - μου είναι γνώριμος χώρος τα δημόσια σχολεία, θυμήθηκα . Παιδί εκπαιδευτικών δημόσιου σχολείου είμαι κι εγώ.
Στον ιδιωτικό σταθμό απ την άλλη, συνάντησα δυο τρεις κατσουφιασμένες νηπιαγωγούς, που απ το βλέμμα τους φαινόταν ότι κάθε άλλο παρά ικανοποιημένες ήταν με τη συγκεκριμένη δουλειά. Η ιδιοκτήτρια που ανέλαβε να μας ξεναγήσει, μου θύμισε πιεστική πωλήτρια διαιτητικών προϊόντων , με το στιλ “το έχεις απόλυτη ανάγκη- αγόρασέ το!!” . Αν είχε και κάνα μπουκάλι κολλαγόνο παραδίπλα, θα το είχα ήδη ψωνίσει.
Οι υπηρεσίες του σταθμού διαστημικές: Λεωφορείο να σε πάει και να σε φέρει, ότι ώρα θες. Φαγητό καλομαγειρεμένο εντός του σταθμού. Μουσική , αγγλικά, ζωγραφική, λαογραφία, χορός, γραφή, ανάγνωση, αριθμητική, κολυμβητήριο, κεραμοπλαστική, παιδίατρος , παιδοψυχολόγος, επισκέψεις σε μουσεία, πάρκα  κλπ κλπ κλπ .  Δεν ξέχασε να μου τονίσει πόσο απαξιωμένη είναι η δημόσια εκπαίδευση, πως οι δικοί της υπάλληλοί  έχουν από δυο πτυχία (νηπιαγωγοί και κοινωνιολόγοι - μάλλον έτσι εξηγείται η δυστυχία στο βλέμμα τους, σκέφτηκα, με τόσα προσόντα και 500 ευρώ το μήνα μισθό…) και πως εγγυημένα, τελειώνοντας τη νηπιαγωγείο, το παιδί μου θα ξέρει να γράφει, να διαβάζει και να μετράει με άνεση. Οπότε, “στην πρώτη δημοτικού που έχει πολλή δουλειά (!), θα είναι απόλυτα έτοιμος και προσαρμοσμένος”….
Έφυγα στενοχωρημένος. Η πλάστιγγα γέρνει εντυπωσιακά υπέρ του ιδιωτικού σταθμού, εκ πρώτης όψεως…
Δεν είμαι παιδαγωγός. Και δεν μπορεί η γνώμη μου να μετρήσει για ειδικού. Επομένως, προφανώς και δεν έχει μεγάλη αξία.
Μα ως γονιός, το ένστικτό μου λέει : Προστάτεψε το παιδί σου απ την εντατικοποίηση. Δεν είναι ρομπότ και δεν πρέπει να γίνει. Γιατί αν γίνει, σφραγίζεται η μελλοντική του δυστυχία.
Αμέσως, μου “σκάνε” τα δικά μου παιδικά χρόνια στη μνήμη. Ξέρεις κάτι κυρία ιδιοκτήτρια του σταθμού; Δεν ήξερα ούτε να γράφω, ούτε να διαβάζω, ούτε να μετράω πριν την 1η δημοτικού. Κι ούτε μια λέξη αγγλικά . Κι ας είχα δυο δασκάλους μέσα στο σπίτι. Δεν το θεώρησαν απαραίτητο να πιεστώ να τα  μάθω από τόσο μικρός. Θα τους ευγνωμονώ αιώνια γι αυτό.
Δεν θυμάμαι απολύτως τίποτα απ το νηπιαγωγείο μου. Μόνο να πλάθουμε κάτι πλαστελίνες και τον Κωστάκη τον φίλο μου,  να πέφτει και να σπάει τα δόντια του σε ένα πεζούλι. Δεν έμαθα χορό μικρός, αλλά μια αξιοπρεπή σβούρα στα στα πανηγύρια της Ορεινής Ναυπακτίας την φέρνω, όποτε μπορώ.
Ενδεχομένως αν μεγάλωνα σήμερα, να υστερούσα σε σχέση με τα άλλα παιδιά , δεν ξέρω.
Να σου πω όμως τι θυμάμαι; Την ελευθερία του να ανοίγω την πόρτα και να πετάγομαι έξω. Και να παίζω μπάλα ατέλειωτες ώρες με τα γειτονόπουλα. Να κάνω ποδήλατο και να πέφτω μες στα βάτα - αιώνιος ατσούμπαλος. Να χώνομαι μέχρι τις μασχάλες στις λάσπες μια σούδας με τον Γεράσιμο, για να βγάλουμε δόλωμα - τελικά χωρίς ποτέ να πηγαίνουμε για ψάρεμα... Και να παίζω με τα τσιγγανόπουλα της γειτονιάς - που αντάλλασαν από δυο τρεις φορές την ίδια μασημένη τσίχλα - αλλά ήταν τόσο μα τόσο καλά παιδιά.
Δεν έμαθα πολύ μικρός να διαβάζω, παίζει απ τα 4 μου μέχρι τα 7, να έχασα σημαντικά πρωτοσέλιδα εφημερίδων - ήταν και τα πρώτα χρόνια ΠΑΣΟΚ τότε…. Και να σε κάνω να φρίξεις ακόμα περισσότερο: τέλειωσα και το δημοτικό και δεν ήξερα να κάνω διαίρεση!! Που έτσι όπως πάει, θα την διδάσκουν στον 5ο μήνα εγκυμοσύνης, ώστε να βγεις εκ γενετής έτοιμος να δράσεις διαιρετικά. Διαίρει και βασίλευε, είναι και το μοτό της εποχής...
Αλλά ρε γαμώτο,  συνήθισα στην αίσθηση της ελευθερίας από μικρός. Τόσο, που ακόμα πνίγομαι όταν μου την στερούν. Που γίνομαι ακόμα το ίδιο έξαλλος , όπως γινόμουν με όποιον τολμούσε να μου κλείσει την εξώπορτα , όταν ήμουν πιτσιρίκι.
Μάλλον αυτό ενοχλεί όσους έχουν εφεύρει αυτή τη “σύγχρονη” παιδαγωγική. Αυτή προστάζει ψημένους στην εντατικοποίηση μπέμπηδες, εγγύηση για μελλοντικούς παραγωγικούς, εξειδικευμένους, υπάκουους ενήλικες. Η ελευθερία είναι για τα αφεντικά. Δεν μπορεί να την έχουμε και όλοι…
Δεν ξέρω τελικά που θα στείλω τον μικρό. Το σίγουρο είναι, ότι θα επιμείνω όσο μπορώ, ώστε οι γνώσεις του να τον βοηθήσουν να σπάει την εξώπορτα , όταν την βρίσκει κλειδαμπαρωμένη.
ΥΓ: Οι όποιες επιρροές από τον στιχουργό Λευτέρη Παπαδόπουλο, οφείλονται στην κοινή μας ΑΕΚτζήδικη έμπνευση…

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Συνέντευξη με τον Μέγα Αλέξανδρο

Παγκόσμια αποκλειστικότητα!Ταξιδέψαμε στον χρόνο κι εξασφαλίσαμε την πρώτη αποκλειστική συνέντευξη του Μεγάλου Αλεξάνδρου!!! Δημοσιογραφος : Μεγάλε Αλέξανδρε, καλησπέρα. Σας καλούμε απ το έτος 2018 μετά Χριστόν και… Μέγας Αλέξανδρος : Μετά Χριστόν; Ποιός είναι αυτός ο Χριστός που χωρίζεται και η ιστορία εξαιτίας του;;;; Δημοσιογραφος : Ναι έχετε δίκιο, δεν γνωρίζετε. Είναι ο ιδρυτής της ομώνυμης θρησκείας του Χριστιανισμού και θεωρείται ο Υιός του Θεού για τους πιστούς του. Μέγας Αλέξανδρος :Ιδρυτής θρησκείας;;;; Και πόσες κατακτήσεις και εγκλήματα έκανε για να χωριστεί στα δυο η ιστορία για χάρη του;;; Γιατι υιός θεου θεωρούμαι κι εγω. Προφανώς θα τα κατάφερε καλύτερα από εμένα. Τον Δία μου μέσα…. Δημοσιογραφος :Ο ίδιος; Κανένα έγκλημα και καμιά κατάκτηση . Οι οπαδοί του πολλά, αλλά δεν είναι το θέμα μας αυτό. Σκοπός της επικοινωνίας μας είναι να πάρουμε τη γνωμη σας για ένα φλέγον ζήτημα της νεοελληνικής ιστορίας. Την ονομασία του γειτονικού κρατιδίου

Κι αν ήταν επενδυτες;

Ελλάς ,Μάρτης του 2020. Κι ενώ η χώρα μας ριγμένη στα σκοινιά, βαριανασαινει ασθμαίνουσα πίσω απ τη χειρουργική της μάσκα, εξουθενωμένη απ το κυνήγι κορονοιου κ "λαθροεισβολεων"....Μια ιστορική ανατροπή σκάει στον ορίζοντα!! Οι 15.000 "λαθρο" που απειλούν την εδαφική μας ακεραιότητα  , θωράκισμενοι με ξύλα και βρεγμένες σωβρακοφανελες, τελικά δεν ήταν αυτοί που νομίζαμε.  Δεν ήταν φτωχομπινεδες, λινάτσες ξεβρακωτες .Ήταν 15.000 εκκατομυριουχοι.Ναι μεν Πακιστανοί, Αφγανοί, Αλγερινοι, Κογκολεζοι.Αλλα ζαμπλουτοι!!! Μας έκαναν καρναβαλικο ντου μεταμφιεσμενοι, γιατί θέλουν να ζήσουν την εμπειρία, στην ωραιότερη χώρα του κόσμου. Ως δια μαγείας,  η αποκάλυψη αλλάζει αρδην τα δεδομένα. Η κυβέρνηση αποκηρύσσει τον όρο λαθρομετανάστες και τρέχει  να καλωσορίσει τους υποψήφιους επενδυτές.Ο πρωθυπουργός σπεύδει μαζί με υπουργούς του στον Έβρο, ο οποίος επανορθογραφείται σε Εύρω, προς ανάμνηση της συμβολής του στην οικονομική ανάταση του τόπου. Σε συγκινησιακά φορ

Παρέμβαση Αγίου Βαλεντίνου στην επικαιρότητα

Αγαπημένα μου τέκνα (ή μήπως να πω τεκνά;;;) Με αφορμή την ονομαστική μου εορτή στις 14/2 και με ριζωμένη βαθιά την πεποίθηση πως ο έρως σώζει, θεώρησα σκόπιμο να παρέμβω, δίνοντάς σας συμβουλές για τα φλέγοντα ζητήματα της επικαιρότητας Με μεγάλη μου λύπη, διαπιστώνω ότι σας φορτώνουν άγχος και θυμό , με αποτέλεσμα να αδυνατείτε να λειτουργήσετε ερωτικά. Τεκνά μου! Γρηγορείτε!!!! (όχι μόνο Γρηγορήτες - γνωστή ερωτομανής φυλή  της Ναυπακτίας μεν - μην μπερδευόμαστε δε, σε όλους απευθύνομαι.) Τα μνημόνια και η λιτότητα , πρέπει να βγουν απ το μυαλό σας . Κι απ την καρδιά σας. Να αντικατασταθούν από έρωτα. Ναι, κατανοώ ότι έχουν εισέλθει βαθύτερα , και από άλλες εισόδους . Όμως κι αυτό εντάσσεται στα πλαίσια του ερωτικού παιχνιδιού. Σας καλώ, εις το όνομα του Θεού Έρωτα, να χαλαρώσετε. Κι ότι δεν μπορείτε να αποφύγετε, απολαύστε το!! Δικαιολογημένοι οι φόβοι σας, η ανησυχία κι ο πόνος σας. Σας συμπεριλαμβάνω ήδη στις προσευχές μου. Κι είμαστε κοντά, στην υιοθέ